A fizetési moratóriummal és elérhető ajánlatainkkal kapcsolatban minden kapcsolódó, friss információt ezen az oldalon ér el: www.oney.hu/koronavirus

ugyfelszolgalat
telefon
uzenet
youtube
facebook
facebook

  • A CSR nem játék – vagy mégis lehet az?
    Írta: Okos Anna, 2021. november 26., 15:34
    Értékelés:
    (0 szavazat)
    A CSR nem játék – vagy mégis lehet az?

    A vállalati társadalmi felelősségvállalásról sok dolog eszünkbe jut, de a játék nem tartozik ezek közé. Pedig játékosan még a CSR tevékenységek is jóval hatékonyabbak lehetnek.

    Tovább...
    Címkék: életmód

5 tévhit az adománygyűjtő kampányokról

Írta: Okos Anna 2021. október 28., 11:47
Értékelés:
(3 szavazat)

A világ nyugati felében számtalan célra indítottak már adománygyűjtő, azaz fundraising kampányokat. Mik is ezek pontosan és hogyan működnek?

Az adományozás segítségével történő finanszírozás még viszonylag új dolog a magyar kultúrában, ám egyre több olyan magyar kezdeményezés is van, ami ilyen módon próbál anyagi tőkét szerezni valamilyen célra. A közösségi finanszírozásnak számtalan formája létezik, köztük crowdfunding és a P2P lending, amikről korábban már írtunk. Most a fundraising kampányokról és a hozzá kapcsolódó tévhitekről mesélünk.

Mi a fundraising kampány és hogy működik?

Kicsiben az óvodai süteménysütés is adománygyűjtő kampány, nagyban vannak azonban jobb eszközök.A fundraising, azaz adománygyűjtés a közösségi finanszírozás egyik formája, ám ebben az esetben az adományozó nem vár ellenszolgáltatást, például cég részvényeket vagy ajándékot a hozzájárulásáért cserébe. A támogatást olyan célokra adja, amivel egyetért és a megvalósulását egyszeri vagy rendszeres hozzájárulásával támogatja.

Vannak online és offline adománygyűjtő kampányok is. Idehaza az előbbi ismertebb, hiszen mindenki találkozott már adománykérő DM levelekkel, vagy az utcán adományt gyűjtő emberekkel. Ezek iránt viszonylag alacsony a bizalom. Másrészt pedig a humánerőforrás- és tőkeigényük miatt igen költségesek, ezért nyugaton elsősorban az online kampányok a népszerűek, amik egy-egy adománygyűjtő platformon futnak.

Ezek a platformok olyan szoftverek, amik automatizálják a hirdetést, az adományok fogadását, a követőbázis regisztrálását és még sok olyan funkciót, ami igen költséges és időigényes. Cserébe levesznek bizonyos százalékot a beérkező adományokból, ami platformonként igen változó lehet. Vannak azonban olyan további funkcióik, amik csak itt érhetők el. Ilyen például az ismétlődő adományozás, vagy a munkáltatói kiegészítés. Emellett ezek a platformok remekül integrálhatók a közösségi médiákba is, így jóval nagyobb tömegeket tudnak megszólítani.

5 tévhit az adománygyűjtő kampányokkal kapcsolatban

Nem átverés

Az adománygyűjtő platformok komoly kritériumok mentén szűrik a kampányokat és átveréseket nem engednek ki, mert ezzel a saját reputációjuk is sérülne.A fundraising kampányok a közösség erejét használják egy jó cél megvalósításához.

Nem gyűjthetsz bármilyen célra

Elméletben bármilyen célra indíthatsz gyűjtést, de mint említettük a platformok is szűrnek, és mivel a közösséghez fordulsz pénzért, a közösség maga is szelektál, így a valóban jó célok maradnak csak talpon.

Nem mindig kapod meg a pénzt

A platformtól és kampánytól függően van, hogy csak a kitűzött gyűjtési cél megvalósulása esetén kapod meg a pénzt. Ha nem jön össze a pénz, akkor visszautalják az adományokat.

Nem csak cégek indíthatnak gyűjtést

Adománygyűjtő kampányt bárki indíthat, nincs céghez vagy szervezethez kötve a kezdés, így szinte bármilyen jellegű jó célra lehet tőkét gyűjteni, amire a közösség hajlandó adakozni.

Nem nehéz elkezdeni

A fundraising platformok használata igényel némi jártasságot a marketing fogásokban, de egyáltalán nem nehéz elkezdeni egy kampányt. Sok támogató anyag is elérhető online, ami segít az indulásban.

Ami a legfontosabb

A világ egyre nagyobb kihívásokkal néz szembe. A támogatási források apadásával növekszik azoknak az ügyeknek a száma, aminek megvalósításához a közösség erejére van szükségünk. A fundraising kampányok remek lehetőséget biztosítanak, hogy minimális tőkével, hatékonyan tudjunk gyűjteni egy-egy jó ügy érdekében. Érdemes őket használni.