A fizetési moratóriummal és elérhető ajánlatainkkal kapcsolatban minden kapcsolódó, friss információt ezen az oldalon ér el: www.oney.hu/koronavirus

ugyfelszolgalat
telefon
uzenet
youtube
facebook
facebook

  • Érdemes-e személyi kölcsönből tanulni?
    Írta: Okos Anna, 2020. szeptember 18., 10:23
    Értékelés:
    (0 szavazat)
    Érdemes-e személyi kölcsönből tanulni?

    Ha személyi kölcsönre gondolunk, a leggyakrabban autóvásárlás vagy felújítás jut eszünkbe. Az elmúlt években igen népszerű lett kölcsönökből finanszírozni egy-egy költségesebb külföldi nyaralást. Természetesen ez sem az ördögtől való dolog, de a jelenlegi gazdasági környezetben érdemes inkább óvatosan bánni a kölcsönfelvételek céljaival. A továbbtanulás lehet olyan cél, amire a jelen körülmények között is érdemes lehet kölcsönt felvenni, de nem mindegy hogyan.

    Tovább...

Egy napon az MI menti meg a katalógusokat

Írta: 2020. augusztus 14., 11:12
Értékelés:
(0 szavazat)

A papír katalógusokat sokan temetik, mert drágák, rugalmatlanok és nem alkalmazkodtak a digitális világ kihívásaihoz. A katalógusok várhatóan mégis maradnak, mert a jövő katalógusai a mesterséges intelligencia segítségével egyszerre nyújthatnak személyre szabott ajánlatokat és a kényelmes böngészés élményét. Így találkozna a digitális és a papír alapú világ legjava?

Az adat alapú marketing lenne a papír katalógus halála?

A papír alapú hirdetések és katalógusok a digitális trendek ellenére továbbra is népszerűek.A digitális vagy a nyomtatott iránti rajongás éppúgy megosztja az embereket, mint a Beatles vagy a Rolling Stones, vagy hogy ketchupot rakunk a sültkrumplira vagy majonézt. Jó ideig ez a kettősség jellemezte a hirdetési piacot is és ez döntötte el, hogy a nagykereskedelmi láncok hová teszik le a voksukat. Annak ellenére, hogy a digitális hirdetések visszaszorították a papír alapút, a katalógusokat mégis sokfelé használják.

 

 

A 2018-as adatok szerint a hazai reklámpiacon a harmadik legerősebb szegmens 56.7 milliárd forint árbevétellel még mindig a nyomtatott piac volt. Összehasonlításul: a digitális reklámpiac árbevétele ebben az évben meghaladta a 105 milliárd forintot. Az olvasók bizalma töretlen a sajtótermékek iránt, ezért a papír alapú hirdetések piaca is tartja a frontot. Az újfajta adatfeldolgozás így nem hogy megölte a papíralapú hirdetéseket, hanem éppen hogy elhozta a XXI. századba.

 

Adat alapú személyre szabott katalógusok

 Korábban már írtunk róla, hogy a is, de úgy néz ki, hogy az . A ruházati cikkeket gyártó Cyrillus 2018-ban hívta fel magára a figyelmet egy olyan kísérlettel, amit előtte még senki nem csinált. Egy 100%-ban személyre szabott papír alapú katalógussal próbálkoztak. Ez az egyénre szabott a vásárlók egyéni vásárlási története alapján készült: mit vettek korábban, milyen aktivitást mutattak online és vásárlás közben. Minden, amit a vásárlóról tudott a cég, bevetésre került ebben a kísérletben, aminek eredményeképpen 100 ezer katalógusból 80 ezer egyénre szabottan készült el

 A személyre szabott katalógusokkal elsősorban divatcikkeket forgalmazó cégek próbálkoznakKét évvel később újabb ruházati cég követte a trendet és hívta segítségül a mesterséges intelligenciát a katalógusa összeállításánál. A divatcikkeket és lakberendezési termékeket forgalmazó La Blanche Porte egy 50 ezer darabos katalógust tesztelt az öven év feletti célcsoport körében.

Az új marketing mix: adat, digitális és papír alapú csatornák

A kísérletben a 60 oldalas katalógus 18 oldala volt egyénre szabott a borítótól kezdve, amin a vásárló neve szerepelt, a mesterséges intelligencia által választott termékekig. Mindemellett helyet kapott olyan szerkesztőségi tartalom, mint a horoszkóp, és a vásárló születési évéből vett fontos események. Csupa olyan különleges és egyéni tartalom, amin megakad az ember szeme. Ami még ennél is jobb, hogy a katalógus a kereskedelmi cég weboldalával volt összekapcsolva. Bizonyos oldalakon QR kódok szerepeltek, amik átvezették a vásárlót hasonló termékekhez a weboldalon és helyet kapott egy kvíz is. Ebben megnézhette a vásárló, milyen stílus illik hozzá a legjobban, majd rögtön oda is tudott ugrani a weboldalon a termékekhez. Mi van, ha ilyen a jövő katalógusa?

  

Azzal, hogy személyre szabottá és digitálissá vált, a katalógus többé nem egy statikus hirdetési csatorna, hanem olyan, ami személyes szinten kapcsolódik a vásárlóhoz. Többé nem a tömegmarketing jelképe, hanem az egyénre szabott ajánlatok egy remek példája. Bár túl korai még egy ilyen hirdetési módszer sikerét megmondani, pusztán a létezése is előhírnöke lehet annak, ami ránk vár a jövőben. Azzal, hogy a papír alapú hirdetés megszabadult a kötelező információ hordozó funkciójától, új dimenziók nyílhatnak meg előtte. Olyan dimenziók, amik meglepőek, álmodozásra késztetik az embereket és kétségkívül növelik a vásárlók elköteleződését. Úgy néz ki a katalógus új, életre szóló barátságot kötött a mesterséges intelligenciával.

Korunk digitális világában a papír alapú hirdetések előtt még mindig fényes jövő áll. Ennek egyik bizonyítéka, hogy a digitális adatfeldolgozás tette lehetővé a katalógusok gondos és teljes személyre szabását, hogy tartalmuk jobban kapcsolódjon a vásárlókhoz. Újra izgalmas dolgok várhatnak a postaládában.

 

A weboldalon cookie-kat használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában.
További információkért kattintson ide: https://www.oney.hu/jogi-tudnivalok