ugyfelszolgalat
telefon
uzenet
youtube
facebook
facebook

  • Iskolakezdés hatékonyan
    Írta: Okos Anna, 2019. augusztus 15., 12:31
    Értékelés:
    (0 szavazat)
    Iskolakezdés hatékonyan

    Augusztus elejétől kezdődően minden szülőnek fejtörést okoz, hogy beszerezze mindazt, ami az iskolakezdéshez szükséges. Lássuk, mi az, ami fontos, és mi az, amitől eltekinthetünk vásárláskor és az előkészületekkor?

    Tovább...

Életmódváltás? Nem a pénztárcádon múlik!

Írta: Okos Anna 2019. január 17., 13:03
Értékelés:
(0 szavazat)

Neked az érved vagy a kifogásod több? Pénztárcabarát tanácsokkal segítünk, hogy idén a kifogásból kevesebb, az eredményekből több legyen!

 

Életmódváltáson töröd a fejed? Az irány jó, de a lendületen még van mit csiszolni, ha eddig nem vágtál bele. Ne halogasd, fogj hozzá, haladj kis lépésekben: mindig legyen eggyel több érved mellette, mint kifogásod ellene. Ez utóbbi halmazból egyet segítünk is lehúzni: hidd el, hogy nem a pénztárcádon múlik a siker!

 

Méregdrága edzőtermek, költséges edzőfelszerelés, aranyárban mért étrendkiegészítők és superfood alapanyagok… te is ezt vizionálod, ha az életmódváltásra gondolsz? Lehet így is, ha megengedheted magadnak. Azonban ne hidd, hogy ez az egyetlen lehetséges út ahhoz, hogy az egészséges élet útjára lépj.

A kulcs: tudd, hogy mit szeretnél elérni!

Ha elbizonytalanodnál a nagy vállalkozást illetően, gondolj arra, lehet, hogy ugyan a költséghatékony módszerek több idődbe és energiádba kerülnek (pl. könnyebb megrendelni az egészséges ebéd menüt, mint összeállítani magadnak), azonban ha nem költöd el minden pénzedet a fentiekre, egyszerre spórolhatsz és válhatsz új emberré. Hozunk egy-két példát néhány népszerű célkitűzésen keresztül bemutatva, hogyan érhetsz el eredményeket!

 

“Fogyni/sportolni szeretnék!”

Nehéz a megszokott ülő életmódot rendszeres, aktív mozgásra cserélni, de megéri. A fizikumod javulása mentálisan is megerősít, feltölt és energiával lát el. Neked melyik a legerősebb (ellen)érved?

 

pexels photo 373946 2 1.Túl sokba kerül a kondibérlet? Eddz otthon és a szabadban!

Ha nem engedheted meg magadnak ezt a havi kiadást, nincs veszve semmi. Hideg időben a négy fal között, jó időben a szabadban is számtalan edzésformát végezhetsz (futás, street workout, ugrókötelezés, stb.) Több olyan edzésprogramot érhetsz el az interneten, amelyeket még a legkisebb albérletben is el tudsz végezni és legalább annyira megizzaszt, mint egy másfél órás taposógépezés a költséges edzőteremben.


 2.Drága a személyi edző? Használj applikációkat!

(Újra)kezdő vagy? Érzed, hogy mindenképpen szükséged van némi segítségre a fejlődéshez, de túl nagy kiadás a személyiedzővel edzés? Ma már nem kell kétségbeesned, hiszen rengeteg ingyenesen elérhető telefonos applikáció segít a testedzésben. Egyes fizetős funkciók igénybevételével ráadásul szerezhetsz neked való edzésterveket és étrendeket is, mégis olcsóbban jössz ki, mint egy edző felkérésével.  

 
3.Szerezd be a sporteszközöket leárazáskor, outletekben!

Vannak olyan sportkiegészítők, amelyekre érdemes befektetésként tekinteni: ilyen például a futócipőd megvásárlása. Ilyen esetben egy rossz vétel triplán büntet, így ha szükséged van egy komoly darabra, apránként tedd félre az összeget, addig készítsd fel a testedet más edzésformával. Vásárolj leárazáskor, kedvezménnyel vagy sportoutletekben! Ha eljött az “itt és most kell” pillanata, akkor ne habozz, mert vannak személyi kölcsönök, amelyek biztonságos, megbízható módon segítenek az ilyen helyzetekben. Ha szeretnél több tippet olvasni sport témában, kattins ide!

 


“Egészségesen szeretnék étkezni, de nincs elég pénzem rá”

Az egészséges étkezés nem az egzotikus gyümölcsöknél és a prémium árkategóriás lazacnál kezdődik, bár kétségkívül ezek az ételek a legtöbb étrendbe jóízűen beilleszthetők. Íme néhány gyakorlatias tipp, amellyel racionalizálhatod a konyha, az étkezés költségeit.

 

1.Vásárolj kistermelőktől, járj piacra!

Több alkalommal írtunk már róla, hogy az észszerű spórolás alapja az átgondolt vásárlás. Mindig kalkulálj előre azzal kapcsolatban, mikor, milyen ételre van valóban szükséged. Kerüld az impulzusvásárlást és vásárolj olyan helyen, ahol olcsóbban juthatsz hozzá helyi termelők vagy más kistermelők portékáihoz. Irány a piac!

 

pexels photo 1656537 2.Válassz az idénygyümölcsök, zöldségek közül!

Ha már kijutottál a piacra, törekedj rá, hogy az idénygyümölcsöket és zöldségeket részesítsd előnyben. Bátran válassz szépséghibás árukat is, a legtöbbször az ízük, állapotuk hibátlan, csak szabálytalan külsejük miatt olcsóbban árusítják őket. Ha étrendedet ilyen alapanyagokból alakítod ki, sokkal kedvezőbbek lesznek a költéseid, mintha a húst hússal életmódra rendezkedsz be.

 

3.Főzz otthon!

Belegondoltál már, hogy éttermekben, étkezdékben vagy akár az ételkiszállítással mennyi extra költséget vállalsz magadra? Legyél előrelátó és főzz magadra. Sokkal olcsóbban jössz ki, ráadásul akár a hétvégén egy hétre előre meg is főzhetsz vagy legalábbis előkészülhetsz.

 

4.Kövesd az akciókat és amit tudsz, fagyassz le!

Legyél szemfüles és kövesd az akciókat, gyűjts a kuponokat és vásárolj be a megfelelő időben a tartós élelmiszerekből, így sokat megtakaríthatsz. Ha rendelkezel fagyasztóval, sok dolgot megvehetsz frissen és kedvező áron, ez pedig rengeteget segíthet abban, hogy jól megfogj mindent forintot.

 

“Szeretném elhagyni a rossz szokásaimat!”

Más irányban szeretnél fejlődni? Egyéni céloktól függően számtalan tipp működhet, de a következő néhány jó tanács biztosan nem fog akadályozni abban, hogy megvalósítsd a terveidet. Sőt!

 

1.Elemezd a régi szokásaidat, önmagadat!

Anélkül bele se vágj, hogy nem tisztázod magadban, miért szeretnél változtatni. Önmagad megismerése és megértése nélkül nem járhatsz tartós sikerrel. Ahhoz, hogy célba érj, tudnod kell, hol kezdődik a startvonal. Nézz szembe az eddigi rossz szokásaiddal és dönts, hogyan tovább! Így felbecsülhetetlen értékű utazásnak nézel elébe.

 

2.Fogalmazd meg az új céljaidat és azok időbeosztását!

Fogalmazd meg tűpontosan és ütemezd a céljaidat! Ne akarj egyszerre mindenen változtatni, haladj apránként. Priorizálj a szerint, mi a legfontosabb, melyiket szükséges a leghamarabb elérned, stb. Ne veszítsd el a fókuszt, koncentrálj és szervezd a célod köré a napjaid egy részét.

 

 3.Vezess életmódváltás naplót!

A szó elszáll, az írás megmarad. Vezess naplót, mert ez valóban nem kerül semmibe, mégis segít átlátni az eddigi eredményeidet a legborúsabb, motiválatlanabb napjaidon. Emellett támogat abban, hogy megleld az erősségeidet és gyengeségeidet a változás folyamatában. Jobban megismered magad általa, az biztos!

 

4.Jutalmazd meg magad, amikor eredményt érsz el!

A jól végzett munka és az elért eredmény jutalmat érdemel! Tartsd fenn a motivációdat és ne feledkezz meg az élet élvezetéről: ünnepelj meg minden újabb térkövet, amelyet leraktál a változás útján! Csak így tovább! :-)

 

A weboldalon cookie-kat használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában.
További információkért kattintson ide: https://www.oney.hu/jogi-tudnivalok