A fizetési moratóriummal és elérhető ajánlatainkkal kapcsolatban minden kapcsolódó, friss információt ezen az oldalon ér el: www.oney.hu/koronavirus

ugyfelszolgalat
telefon
uzenet
youtube
facebook
facebook

  • A CSR nem játék – vagy mégis lehet az?
    Írta: Okos Anna, 2021. november 26., 15:34
    Értékelés:
    (0 szavazat)
    A CSR nem játék – vagy mégis lehet az?

    A vállalati társadalmi felelősségvállalásról sok dolog eszünkbe jut, de a játék nem tartozik ezek közé. Pedig játékosan még a CSR tevékenységek is jóval hatékonyabbak lehetnek.

    Tovább...
    Címkék: életmód

Iskolai kiégés helyett játékos tanulás?

Írta: Okos Anna 2021. november 19., 10:22
Értékelés:
(0 szavazat)

Alig néhány hónapja járnak iskolába, de sok gyerek már teljesen elveszítette a motiváltságát. Mit tehet a találékony pedagógus, hogy segítse megtartani a lendületet?

A legtöbb óvodás kisgyerek izgalommal várja az iskolát, hogy megismerje a betűket, számokat és még többet lásson a világból. A túlterhelt iskolarendszer azonban igen rövid idő alatt elsorvasztja ezt a lelkesedést és a gyerekek gyorsan megunják az iskolát. A COVID miattA gamifikációs módszertan keretein belül bármilyen tantárgy vagy feladat feldolgozható. kényszerből bevezetett digitális oktatás pedig nem sokat javít ezen a helyzeten.

Nem csodaszer, de létezik egy eszköz, ami választ adhat mind a kiégés problémájára és ez nem más, mint a gamifikáció. A módszer hazai vezető képviselője Prievara Tibor, aki kidolgozott és ingyenesen elérhetővé tett iskolák és tanárok számára is egy komplex módszertani útmutatóval ellátott platformot, aminek segítségével élménnyé tehető a tanulás.

Mi a gamifikáció lényege?

A gamifikáció, azaz játék alapúvá tétel ebben az esetben azt jelenti, hogy a rendszer a videójátékokhoz hasonlóan jutalmazza az elvégzett munkát. Nem arról van tehát szó, hogy egy feladat elvégzésekor a maximálisan elérhető pontokból vonunk le a hibák miatt, mint egy dolgozat javítása esetén, hanem arról, hogy feladatokért kapható pontokból építjük fel az elérhető pontszámot. Ez pedig több dolgot is von maga után.

  • Nem a hibákat bünteti a rendszer pontlevonással, hanem a munkát jutalmazza plusz pontokkal, ezáltal a feje tetejére állítja a klasszikus értékelési rendszereket.
  • Nem egy-két dolgozat értékeléséből, vagy órai feleletből áll össze az érdemjegy, hanem több, kisebb feladatból. Ebből következően pedig a folyamatos munkát értékeli a rendszer, nem az egyszerit, így van lehetőség a hibázásra és a korrigálásra is.
  • A folyamatos jutalmazás folyamatosan motiválja a gyerekeket és ez a legtöbb esetben arra készteti őket, hogy az elvártnál jóval többet teljesítenek. Mivel az értékelés minden hónapban a nulláról indul újra, folyamatosan teljesíteni kell.
  • A rendszer által pontozott feladatok a tanár kreativitásán múlnak, és igen sokfélék lehetnek. Ebből van olyan, ami kötelező (például a témazáró dolgozatok megírása), és van olyan, ami választható. Ez a választási szabadság pedig rendkívül motiváló a gyerekek számára.

A gamifikáció nem csak a diákok, de a tanárok számára is motiváló és érdekes.A rendszer a fejlődést és az elért pontokat egy ház építgetésén keresztül teszi szemléletessé, ahol annak megfelelően épülnek fel a ház szintjei és a tető, hogy mennyi munkát tett bele az adott hónapban a gyerek a tantárgy elsajátításába.

Működik ez?

Igen, és a tapasztalatok azt mutatják, hogy rendkívül jól. A rendszer honlapján található tanári visszajelzések alapján a gyerekek sokkal motiváltabbak, jobban teljesítenek, a tanárok is jobban élvezik a tanítást és a szülők számára is átláthatóbb a haladás.

A legszebb, hogy a gamifikációs oktatáshoz és értékelési rendszerhez a digitális platform csak egy eszköz, nem pedig az egyetlen út. Az alapelv, miszerint jutalmazunk, nem pedig büntetünk az értékeléssel, bizonyos fokú szabadságot adunk a feladat megválasztásához és változatos feladatokat adunk, tökéletesen átültethető bármilyen –  nem csak tantermi – oktatásba.