A fizetési moratóriummal és elérhető ajánlatainkkal kapcsolatban minden kapcsolódó, friss információt ezen az oldalon ér el: www.oney.hu/koronavirus

ugyfelszolgalat
telefon
uzenet
youtube
facebook
facebook

  • Érdemes-e személyi kölcsönből tanulni?
    Írta: Okos Anna, 2020. szeptember 18., 10:23
    Értékelés:
    (0 szavazat)
    Érdemes-e személyi kölcsönből tanulni?

    Ha személyi kölcsönre gondolunk, a leggyakrabban autóvásárlás vagy felújítás jut eszünkbe. Az elmúlt években igen népszerű lett kölcsönökből finanszírozni egy-egy költségesebb külföldi nyaralást. Természetesen ez sem az ördögtől való dolog, de a jelenlegi gazdasági környezetben érdemes inkább óvatosan bánni a kölcsönfelvételek céljaival. A továbbtanulás lehet olyan cél, amire a jelen körülmények között is érdemes lehet kölcsönt felvenni, de nem mindegy hogyan.

    Tovább...

Minden, amit a garanciáról tudni akartál

Írta: Okos Anna 2020. június 05., 11:51
Értékelés:
(0 szavazat)

Sok keveredés van a garanciával kapcsolatban, és összemosódik a jótállás és a kiterjesztett garancia fogalmával is. Körbejárjuk a legfontosabb különbségeket, hogy tudd, mire figyelj és azt is, hogyan lehet a legtöbbet kihozni a garanciális időszakból.

Harminc évvel ezelőtt még presztízs volt a cégeknek, hogy minél tartósabb legyen a készülék, amit gyártanak, és sokat ártott egy márkának, ha rövid időn belül tönkrement a nevével fémjelzett készülék. Sajnos a mai gépek már nem az örökkévalóságnak készülnek, sőt, a fogyasztói társadalom egyik alapköve az a ki nem mondott gyártói politika, hogy néhány évente a nagy háztartási gépeket is cserélni kell. Ha nem az új iránti vágy, akkor a meghibásodások miatt.

A háztartási gépek javíttatása sok pénzbe kerül, ezért a garanciákkal sokat spórolhatunk

 

Sokan azonban nem engedhetik meg maguknak, hogy három évente mosógépre költsenek százezret, ezért marad a javíttatás, ami vagy sikerül, vagy nem. Emellett pedig még sokba is kerül, nem beszélve az állandó fejfájásról, hogy olyan szakembert találj, aki érdemben kezd valamit a gépeddel.

Mikor jár a garancia?

Garancia minden készülékhez jár függetlenül attól, hogy mit vettél. Azt nem is mondjuk, hogy olyan helyről nem szabad vásárolni, ahol ezt nem biztosítják, mert ott valami gond van a cég hátterével vagy a készülékek származásával. A garancia azonban annál fontosabb, minél nagyobb értékű a készülék, amit vásárolsz, hiszen nem mindegy, hogy mennyi ideig élvezheted a befektetésed gyümölcsét.

Alapfogalmak tisztázása

Az alapfogalmakat és követelményeket a Polgári Törvénykönyv szabályozza nagyon részletesen. Ebben leírják, hogy a fogyasztói forgalomban vásárolt termékek esetében pontosan milyen feltételekkel lehet a szavatossági igénnyel élni. Röviden összefoglalva:

Jótállás, szavatosság, garancia

A garancia lényegében egy ernyőfogalom, ami a jótállási és szavatossági időből áll. Minden fogyasztói forgalomban vásárolt termék esetében egy év kötelező jótállás van. Ez alatt, bármi gond történjen, a vásárló kérhet javítást, cserét, árleszállítást, vagy végső esetben visszakérheti a termék árát. Ha felmerül, hogy nem gyártási hiba történt, hanem a nem rendeltetésszerű használat miatt volt a meghibásodás, akkor azt a forgalmazónak kell bizonyítania. A következő egy év a szavatossági idő, ami alatt szintén kérheti a vásárló a termék javítását, de ebben az esetben őt terheli a bizonyítási kötelezettség.,

 

A garancia, szavatosság, jótállás fogalmak olyan kuszák, hogy néha bárki kicsit fejre áll tőle.

Kiterjesztett garancia

A kiterjesztett garancia már nem része a jogszabály által biztosított javítási és cserekötelezettségnek. A nevében garancia, de lényegében termékbiztosítást – és még néhány év fejfájás mentes időt – vásárolsz vele. Még kevesen ismerik, és sajnos kevesen is használják, pedig néhány ezer forint plusz költség fejében hatalmas kiadásokat tudsz megspórolni.

Ügyes apróságok

Hoztunk három tippet, amit érdemes használni és tudni, hogy a legtöbbet hozd ki a garanciális lehetőségekből.

  1. Internetes vásárlás

Mivel a neten vásárolt termékeknél (elvileg) nincs lehetőséged, hogy megvizsgáld, kézbe fogd a terméket, így a jogszabály biztosít egy 2 hetes ablakot, ami alatt minden indoklás nélkül visszaküldheted a terméket és maradéktalanul visszakapod az árát akkor is, ha egyszerűen csak nem tetszik. Ez azért nem egy elfogadható indok jótállás érvényesítése esetén, de a netes vásárlásnál megteheted. Ügyes megoldás, ha elmész a boltba, megnézed a terméket, aztán online megrendeled.

  1. Szavatossági időszak tippje

Kevesen tudják, hogy ha valami ok miatt a termék része vagy egésze cserére kerül, akkor újra indul a szavatossági időszak.

  1. Kombinálható garanciális idők

Sokszor van olyan akció, hogy a gyártó regisztráció fejében plusz garanciális éveket vállal. Mindig tájékozódj az ilyen lehetőségekről és ne mulaszd el a regisztrációt. Hogy még tovább aludhass nyugodtan, kombináld a regisztrált időtartamot egy kiterjesztett garanciával is. Így akár 4-5 évre is letudhatod a meghibásodások, illetve mobil eszközök (telefon, tablet, laptop) esetén a lopáskár miatti aggodalmat.

 

A weboldalon cookie-kat használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában.
További információkért kattintson ide: https://www.oney.hu/jogi-tudnivalok