ugyfelszolgalat
telefon
uzenet
youtube
facebook
facebook

  • Hulladékmentes ötletek tárháza
    Írta: Okos Anna, 2020. február 21., 11:38
    Értékelés:
    (0 szavazat)
    Hulladékmentes ötletek tárháza

    A csomagolásmentes és hulladékcsökkentő életmód trendi, és még a pénztárcádnak is jót tesz. De mi is a zero waste, vagy honnan jön a műanyagmentes július és hogyan tudod úgy kivenni belőle a részed, hogy ne járjon kényelmetlenségekkel a mindennapokban?

    Tovább...

Tél végi vitaminbombák fillérekből

Írta: Okos Anna 2020. február 14., 13:11
Értékelés:
(0 szavazat)

Tavaszra kimerül a szervezetünk. Nem kapunk elég D vitamint a sötét, nyirkos napokon, nincsenek friss zöldségek és gyümölcsök. Ránk ül a tavaszi fáradtság és lebetegszünk. Nem véletlen, hogy ilyenkor tombol az influenzajárvány és szinte mindenki beteg. Néhány vitaminbogyó segíthet, de miért ne merítsünk inkább természetes forrásból?

A gyömbér számos jótékony hatása mellett fertőtlenít, kitűnő vírusölő és köhégécsillapító is egyben.A zöldség és gyümölcs kínálat tél végén eléggé megcsappan. Van még narancs, mandarin, citrom, talán még kivivel is találkozunk, de drága mulatság ezeket megvásárolni, főleg ha folyamatosan szeretnénk fogyasztani, hogy pótolják vitaminkészleteinket. Az egészséges és vitamindús étkezés télen sem kell, hogy vagyonokba kerüljön. Vannak kimondottan téli szuperételek, amik még ilyenkor is képesek fedezni vitaminszükségletünket – ráadásul finomak is.

Teák az egészségünk őrei

Kezdjük a folyadékpótlással, ami télen is nagyon fontos, különösen, ha már sikerült megfáznunk. Egy alapos nátha igen sok folyadékot visz ki a szervezetből, aminek pótlására télen szuper megoldást nyújtanak a teák.

Legismertebb talán a csipkebogyó, amiben háromszor annyi C-vitamin van, mint a paprikában. Egy marék csipkebogyóból egy liter teát lehet készíteni, amit egész nap kortyolgatva napi C-vitamin szükségletünk felét fedezi. Fontos tipp: ne filteres teát használj, hanem gyógyszertári szárított növényt és soha ne forrald, hanem egy éjszakára áztasd be hideg vízbe, így megőrzi a C-vitamin tartalmát. Egy pici citromlével és mézzel még finomabb és hatásosabb.

A másik csodanövény a gyömbér. A legtöbb nagyobb boltban lehet kapni gyömbér gyökeret, amit lereszelve citromlével és mézzel ízletes és C vitaminban, ásványi anyagokban gazdag italt kapunk, ami torokseprűnek is fantasztikus egy köhögős tél végi napon.

A lenézett szardínia

Sokan nem becsülik az egyszerű szardíniakonzervet, pedig szinte fillérekbe kerül a lazachoz, heringhez és makrélához képest, viszont éppen annyira teli van omega3 zsírsavakkal, mint puccosabb rokonai. Az Omega3 zsírsavak télen nem csupán a szív- és érrendszeri betegségekkel szemben fontosak, hanem az immunrendszer védelmében is, emellett pedig gyulladásgátló hatásuk is van.

Egy egyszerű szardíniás szendvicskrém pillanatok alatt megvan, ízletes vacsora és néhány napra megadja az összes omega3 zsírsavat, amire csak szükségünk van.

Gumósok

A céklát lehet szeretni, vagy nem szeretni, viszont ha szelén és cink pótlására kerül a sor, akkor verhetetlen és filléres forrás. A szelén és cink pedig azok a nyomelemek, amik a legjobban megdobják az immunrendszerünket.

A zeller és a répa a másik, fillérekért hozzáférhető szuper téli eledel, amiben napi vitaminszükségletünk nagyrésze megtalálható. Ha zellerrel és almával kevert céklasalátát csinálunk, akkor igazi vitaminbombát készítettünk!

Csírák

Nálunk kevésbé ismert, ám annál egészségesebb ételek a csírák, amiket salátákba keverve vagy akár szendvicsre A csírák filléres szuperételek, amik azonnal energiával és vitaminnal töltik fel a szervezetünket.szórva is fogyaszthatunk. Sok szupermarketben már lehet a hűtőpultban csírákat vásárolni, de fillérekért megcsinálhatjuk magunknak is otthon ugyanezt. Két dologra kell csak figyelni: kifejezetten csíráztatásra szánt magokat használjunk (sok kiskert boltban van ilyen), amire semmiféle vegyszert nem tettek, és fokozottan ügyeljünk a sterilitásra, mikor felhasználjuk a csírákat. Ez a jó kis útmutató elmond mindent, hogy melyik csíra mire jó.

Innen is kiemelnénk a retek csírát, ami természetes antibiotikum, méregtelenítő és immunerősítő hatású, a zsázsát, ami teli van A, C, E vitaminokkal, Béta karotinnal és szelénnel, valamint a búzacsírát, ami a vér oxigénszállítását segíti, emellett gyulladásgátló, baktériumölő és hurutoldó. A csírák csodálatos élelmiszerforrások, tápértékük magas, könnyen emészthetőek, így azonnal feltöltik a szervezetet energiával és vitaminokkal. Érdemes velük ismerkedni. A sort még hosszan folytathatnánk. Rengeteg olyan élelmiszer érhető el télen is, aminek ilyenkor van a szezonja, nem kell érte vagyonokat kifizetni, de segítenek megészségünk természetes megőrzésében a hideg, nyirkos napokon is.

 

Nemsokára itt a tavasz, addig tankolj fel még ezekből a szuper téli csemegékből és élvezd a hosszabbodó napokat!

 

 

A weboldalon cookie-kat használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában.
További információkért kattintson ide: https://www.oney.hu/jogi-tudnivalok